You put cucumbers on your eyes...

När jag ändå är inne på fever ray måste jag även säga att jag älskar denna textraden! även den från when i grow up.

 

 

 

"You`ve got cucumbers on your eyes. Too much time to spend on nothing, waiting for a moment to arise".

 

 

 

 

När jag lyssnar på textraden tänker jag att det är många som väntar på att något ska hända, eller att någon ska ta dem med storm. Men det är faktiskt bara att ta för sig av vad världen har att erbjuda.

Justa start doing it=)!





Idag kom det in en alkoliserad uteliggare på jobbet.

 

Han var inte hotfull på något sätt så då fick han vara kvar i butiken.

 

Det är väldigt sällan sådana situationer uppstår på Aker Brygge, eftersom det är ett av de finare områdena i stan.

Var svårt att bedöma vad jag skulle göra.

 

Tänkte att sålänge han inte gör något dumt så är vi alla trots allt människo i grund och botten så varför ska jag behandla honom annorlunda?

 

 

 

Mannen blev superglad över min service och sa att han aldrig upplevt att någon tog sig tid för honom i butiker.

Att de blivit besvärade av att han var där.

 

 

 

 

Jag tror att det är det människor med problem behöver. Att man ser dem och inte bara försöker glömma bort problemen eller låtsas som om de inte existerar.

 

 

 

 

 

Har ni även tänkt på varför människor som lider och mår dåligt inte vill kolla en i ögonen?

 

 

För att de har sjävlkänslan i bott! Tycker man inte man är värd något kan man inte ta för sig. Sitter man t.ex och tigger har man innan dess gjort allt man kan och är nu på samhällets botten. Man skäms säkert. Det är det som är felet. Hade man inte börjat skämmas eller fått dålig självkänsla bit för bit hade det inte gått så långt.

(Det är min åsikt. Det är därför jag är för ett samhälle som tolererar mycket mer än vad man gör idag. ( Alltså inte kriminella handlingar.  Då kommer inte självkänslan att sjunka så och jag tror inte vi kommer få lika stora problem med mycket saker.)

 

 

Därför försöker jag se dem i ögonen,ge dem ett leende samtidigt som jag med telepati försöker säga till dem att det kommer ordna sig. Och att de är värdefulla.

 

Jag gör så för att då kanske de får en liten känsla av att någon ser dem åtminstonde. Att de är värda att bli brydda om. Även om det bara är en kort stund.

 

 

Sedan vet jag inte om det hjälper.

Jag vet bara att idag hjälpte det åtminstonde en att få en bättre dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0