Hello Gorgeous!

Hej och välkommen till brightlovelight!

 

Jag är en person med mycket kärlek och energi. Det mesta av den finns helt enkelt bara där. Men eftersom jag är nyfiken i en strut jobbar jag hela tiden med mig själv och letar efter nya metoder för att bli gladare eller att få det bättre i mitt liv. Det är i första hand det mitt bloggande kommer handla om. Tankar om vad som händer mig eller tankar om saker över huvud taget som kan inspirera på något sätt.

 

Jag lever enligt måttot: Live Your Dream

Nu kanske det låter som om jag har ett riktigt lyxjobb, är ute och reser hela tiden eller bara lever det ljuva livet. Det är inte riktigt så. Jag tänker, måste drömmar bara ha att göra med saker som kostar mycket pengar? Eller göra karriär och tjäna pengar, som de ofta handlar om för många.

Enligt mig borde man ha flera olika drömmar. Några som relativt enkelt kan bli uppfyllda och några man behöver ha att se fram emot.  Sedan kan de även bytas ut när som helst, hur som helst. Så länge man lever ut någon av sina drömmar tror jag man är lycklig.

 

Just nu är min dröm precis just det. Att vara lycklig. Min utmaning har varit att jag ska hitta lyckan i mig själv och inte låta den bero på andra. När jag väl kom till den insikten började jag ta medvetna val mot min lycka och nu ser jag resultatet av det! Så underbart!

 

En tanke..

Kan det vara så att perfektionism innebär att man faktiskt vet att man ej är perfekt?

 

Ha det toppen nu!


Kommentarer
Postat av: Jonny

Välkommen till bloggsfären (:

2010-01-12 @ 00:52:43
URL: http://sixfeetdowns.wordpress.com
Postat av: Lollo

Åå vad kul att du börjat blogga :D

2010-01-12 @ 01:04:16
URL: http://lollobloggen.blogg.se/
Postat av: Katarina

Tackar tackar=) känner mig väldigt "gröngöling". Vet inte hur man gör något annat än skriver inlägg ännu. Men jag kommer nog på lite saker allt eftersom,haha=)

2010-01-12 @ 01:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0