Sova? Gå upp? Sova? Gå upp?

Ganska ofta undrar jag:
Vad är bäst? Att sova lite längre om man somnat sent eller att gå upp och vara lite trött hela dagen?
Om jag går upp nu så kommer jag inte få ut lika mycket av den som jag skulle få om jag t.ex sov en timme till och blev pigg.
Men, om jag sover vidare kan jag inte somna ikväll och kommer va urtrött när jag ska gå upp imorgon.
Detta dilemma alltså! (Eller ass` som Osloborna säger. Det låter jättekul när de säger det. Exakt som om någon helt plötsligt klippte bort ljudet på dem,haha!)
Det får nog bli alternativet att gå upp men ta det chill någon timma. För jag kan alltid slappna av på ett annat sätt när jag inte jobbar. Jag behöver inte vara mitt bästa jag heela tiden och behöver alltså inte lika mycket energi när jag är ledig. Så ja, man kan säga att ett plus ett är lika med att jag går upp nu!
Idag är det skidåkning,gym och Emmeline som står på schemat. ( Emmeline är en av mina bästa vänner här i Oslo hon vet alltid hur man får en på gott humör och är en äkta vän som ställer upp om det behövs. Det är en lycka att ha sådana underbara vänner!)
Skepp o hoj! Nu blir det frukost.
Ha det bäst nu!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Blev lite "wall of text" här då jag inte visste att man var tvungen att trycka enter två gånger för att det ska bli nytt stycke. Ser ut som det blir det när man bara tryckt en gång nämligen. MN till nästa gång så=)

2010-01-12 @ 10:51:03
Postat av: Emmeline

Min lilla paj nu blev jag vældigt glad=)

2010-01-12 @ 15:55:16
Postat av: Anonym

Jag är väldigt glad att du finns i mitt liv Emmeline=) Ha det toppen nu!

2010-01-12 @ 22:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0