När ska man hälsa på andra människor?

Detta är frågan jag ställer mig varje gång jag går förbi någon i ett villaområde.

 

För att vara på den säkra sidan säger jag hej till alla som bor från och med mitt hus och ner till en Sparbutik som ligger ca 3 tvärgator bort.

Vet ju aldrig vilka man bor granne med och det anses ju ganska nonchalant om man bara går förbi en man vet vem det är. Eller i detta fallet, om jag går förbi en som vet vem jag är, (eftersom jag inte har någon större koll på mina grannar. vet bara att en av dem, som jag tyvär då inte känner, har en stor pool jag gärna vill svala mig i på somrarna)

 

En sak jag kom att tänka på nu är:

Om jag är och hälsar på någon i ett annat område, vad gör jag då?

Ska jag hälsa då?

Den jag går förbi kan ju tro att jag nyss flyttat dit eller så...

Det är som sagt därför jag nästan alltid säger hej till de flesta i villaområden. För säkerhets skull=)


En kul sak som händer eftersom jag jobbar i butik är att det är svårt att sluta heja på folk. Iaf på arbetstid. När jag är i min "egen" butik ska man självklart hälsa kunderna välkomna. Men om jag går och handlar mat eller kollar i butiker på lunchen är det väääldigt svårt att hålla inne med hejen till folk!

 

Detta brukar oftast leda till härliga spontana möten med människor. Oftast=)

 

 

 

Det finns en till sak som är kul med att jobba i butik också.

Det kan även komma fram folk som inte jag känner mitt på stan för det tror att de känner mig.

Fast de bara har sett mig i butiken=)

 

Personerna det händer för brukar tycka det är pinsamnt men jag säger till dem att:

- Det är superhärligt ju!

 

 

Ha det toppen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0