Låtsas är grejen!

Idag på jobbet var en helt ok dag. Jag hade ingen dålig dag men den var neutral att börja med. Då kom sura jobbiga kunder in en efter en. Typiskt!

Blev helt plötsligt väldigt irriterad o nästan lite sur! Bara p.g.a av att deras humör påverkade mig.

 

Jag ska inte låta någon dra ner min dag tänkte jag. Efter det låtsades jag att jag var jätteglad och på ett väldigt bra humör. Även om det kändes påklistrat till en början blev det tillslut så att jag var glad påriktigt efter en stund=)

 

Hur skönt som helst.

Detta funkar för det mesta och på allt!Tex:

Oftast gillar jag mitt utseende, men det fins dagar, då jag undrar vad det är jag ser i spegeln egentligen.

Då är det bra att fantisera iväg lite. Då låtsas jag att jag är en tjej som lyckats gå ner från 100 kilo till just 68 som är min vikt. Vilken känsla att uppleva. Tänker jag allt som har med minkropp att göra utefter "hennes" tankar blir det en väldigt häftig känsla kan jag säga. Då tycker jag inte jag ser stor ut, för allt är relativt.

 

 

Detta kan för vissa tydas som verklighetsflykt, men na a a. det är det inte. Det får bara upp mina ögon i de svaga ögonblick jag har. Att tänka att det kunde varit värre. Då börjar man genast uppskatta allt omkring sig mycket mer. För varför lägga tid och kraft på sånt som förstör ens dag. Oavsett va det är. (Mitt mål är att aldrig behöva göra något sådant här, utan alltid känna mig underbar, men för tillfället behöver jag jobba lite på det)

 

 

En annan sak man kan använda min teknik på är:

Tänka att du säger till dig själv att du inte kan eller klarar av en sak. Då är det klart att du inte kommer klara det så bra. Du koncentrerar dig ju inte på VAD det är du ska göra, utan på att du är RÄDD för att misslyckas. Hur kan resultatet någonsin bli bra då?

 

Då är det bättre att gå in stort och tänka att detta klarar jag, kankse t.o.m säga att jag kommer vara bäst på detta. Då slipper du oron. Oroar du dig inte kommer du oavsett få ett bättre reaultat, även om du kanske inte är bäst.

Om du ändå inte skulle klara av det, so what? Du gav det ett försök. Du har din självkänsla att luta dig tilbaka på. Du är bra ändå=)

 

 

 

Det är ändå bättre att låstas en liten liten stund för att sedan leva fullt ut=)

 

Jag säger: Visualisering och att låtsas är grejen. Tillslut blir det verklighet, om man kan leva sig in och tror att man kan=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0