Dagens

Idag gick jag upp tidigt trots att jag var ledig. Men jag skulle fixa mitt pass. Var ute i väldigt god tid märkte jag så gick runt i 40 minuter och kollade in området Frogner. Känner till det ganska bra men finns en del gator jag intt gått på.

Frogner är ett av, om inte det finaste kvarteret i Oslo.


Man vill bara gå in i detta huset tycker jag. I och med att ytterporten är öppen. Känns välkomnande på något sätt.


Fina hus va?
Blir lite sugen på att flytta nu...

Tillslut öppnade Ambassaden och det var inte bara jag som kommit dig såg jag. Ca 20 persone rhade samlats utanför ingången. Men det gick fort att få hjälpt. Personalen var effektiv och proffsig på att sjysst sätt.


Och en riktig snygging jobbade där också. Är du singel borde du ta dig en sväng inom,haha.
Supertrevlig var han i.a.f. Glada människor gör min dag alltså!

NU är det alltså bara att vänta på mitt pass. Blev ganska bra på kortet faktisk. 100ggr bättre än på mitt förra, minst. Men inte helt 100 ändå.
Här är den Svenska Ambassaden i Oslo. Ser lite ut som en frikyrka tycker jag.hmm.

Efter ambassadbesök gav jag mig av till gymmet. Härligt! Idag hade jag krafter kan jag säga! Det fans inget som kunde stoppa mig,haha. Efter det lyxad ejga till det med thai-lunch på Grönland. En restaurang där har den bästa röd.curryn i Norge helt klart. Äter jag ute äter jag där, så enkelt är det, om jag inte lyxar till det förstås.
Sen har jag bara chillat. Behövde det. Pluss klippt håret som ni redan vet.
Och, jag har lagat grymt god mat! På bara 15 minuter!!! det ni! Kinaliknande mat med paprika, vitlök, lök, broccoli och sojabönor. Med en sås på soya, curry,chilli, peppar, paprikapulver, vatten och lite mjöl,  Mums!
Nu får ni ha en fortsatt fin kväll alla! Puss puss!



Kommentarer
Postat av: elin

nu är jag nästan lite avundsjuk, skrev ett inlägg i min blogg ikväll om att jag vill till norge! Trevlig blogg har du :) gillar att den känns så strilren :)

är du en tjej som gillar halsband? så fall tycker jag att du ska gå in på min blogg via denna länk jag skickar med för jag håller just en tävling där jag lottar ut ett halsband som jag själv har designat :) tävlingen avslutas imorgon 23.00 så än finns det tid att tävla och jag står givetvis för fraktkostnaden vid vinst :) hoppas du vill vara med och tävla.



kikar in hos dig imorgon igen och ser om de hänt något spännande :)



http://thedarkbeauty.blogg.se/2010/february/vinn-ett-halsband.html

2010-02-25 @ 23:06:22
URL: http://thedarkbeauty.blogg.se/
Postat av: elin

sv: tack så mkt :) de orden värmde mitt hjärta :) är du bosatt eller bara på besök i norge? :)

2010-02-25 @ 23:47:04
URL: http://thedarkbeauty.blogg.se/
Postat av: Katarina

Bor här sen två år tillbaka. Trivs så otrolig bra! Finns allt här, storstadsliv, berg, hav m.m.

Det är här det händer helt enkelt,) För mig alltså=)

2010-02-26 @ 09:36:25
URL: http://brightlovelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0