Bilder från helgen=)

Fredag:
Påväg till Göteborg. Åker bus4you och det var riktigt lyxigt, satt i fåtölj istället för vanligt säte. Nice. Kostade ändå inte mer än en vanlig biljett eftersom jag bokade tidigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite utsikt från fönstret.
Väl framme i Göteborg träffade vi på min syster Camilla på Nils Ericson Terminalen. Sammanträffande! Hon fick vara vår guide till spårvagnen vi skulle ta till hotellet.
Hotellet låg mitt på Avenyn så vi hade i princip gångavstånd till allt vi ville hitta på.
Efter att ha checkat in gick vi ut på en promenad och efter ett tag sög det till i magen så vi letade efter en restaurang.

 

 

När vi kollat in några men inte var helt nöjda kom jag på att Carina hade rekommenderat Grill Del Mundo, en balkan restaurang. Vi gick dit , hade inga förväntningar och blev totalt förbluffade över maten, interiören och frissören, nej då, men servitören=)
Alla hade färg-glada kläder, killarna hade fluga och alla var såå trevliga. Kändes som man kommit hem fast utomlands. Kan det bli bättre?

 

 

Maten var underbar, tog helstekt guldbrax (med ben) så nu vit jag tekniken att äta en hel fisk på, det ni!
Tillbehören var utsökta och smakerna ljuvliga till tusen. De får 100 poäng av tio.
(Glömde dock kameran, synd för var så häftigt inrett!)
Satt på restaurangen i ca två timmar och sen gick vi tillbaka till rummet och hade massage. Mums!

 

 

 

 



Lördag:

Frukosten stog dukad när vi gick upp halv tio. Så massa godsaker. Gjorde mig en nyttig smörgås med massa grönsaker och keso. Dessutom fans det pannkakor och det var riktigt kul att se hur små alla vuxna blev, för det var kö till pannkakorna, inte bara barn i kön utan alla åldrar. Haha.
Vet inte hur många kommentarer jag fick om att:
- Man måste ju avsluta med en pannkaka.
Till denna kommentar tillhör ett barnsligt leende och glittrande ögon.
Sen gick vi runt i stan jag och Björn.

 

 

Här var det isvägg!

 

 

 

 

Björn kollar in isen.

 

 

 

 

Björn har pratat väldigt mycket om fiskekyrkan i Göteborg, så jag tyckte det var på tiden att han fick se den IRL;)
På riktigt alltså.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen hamnade vi på Haga. Hittade ett riktigt mysigt kafè som även var matbutik och restaurang. De serverade mat som var raw, men fans bröd att lägga till för den som ville.
All mat och produkter i butiken var ekologiska.
Jag tog mig en kopp varm choklad. Förövrigt den godaste jag druckit! Björn fick två latte macciato, eller hur det stavas=)

 

 

 

 

 

 

Andra fikan denna dag. Med Camilla på Vanilj.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gick sen tillbaka till hotellet lite för att bara mysa och så. Gjorde oss senare iordning för kvällen. Tog lite tid men var klara till slut. Vi åt på Meze, en medelhavsrestaurang.
Billig god mat i mysig miljö. De gjorde riktigt goda caipirinjas!
Var egentligen meningen att vi skulle gått ut och träffa både syster och Carina, men jag var helt slut.
Carina kommer till Oslo i veckan så får va med henne nu istället.
När vi lade oss för natten killade Björn mig till sömns, Hur underbart är inte det?
En riktigt härlig helg har vi haft. Har varit helt underbart att umgås med Björn. Sova i samma säng, ta hand om varandra och inte tänka på massa annat. Bara vara här och nu, han och jag=) Underbart!
Låter som om vi inte gjort så mycket, men det allra viktigaste denna resa var sällskapet och att ha tid för varandra=)

 

 

 

 

Söndag

Ännu en hotellfrukost. Sedan utcheckning från hotellet.
Inte gjort så mycket idag. mest gått omkring och lärt känna staden lite mer och letat efter restauranger. Green Deli på Haga var tyvärr stängt söndagar så därför fick vi ändra våra planer. Men hittade annat alternativ-
Nu är jag tillbaka i Oslo igen med nyladdat batteri.

 

Har haft en underbar helg.

 

 

 

 

 

 


Nu är virvelvinden tillbaka i Oslo igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0