Avhuggen fot med blodsprut!!!

Lyssna på denna musiken när ni läser första delen av inlägget. Blir mycket mer effektfullt då.
Jag stog på lagret till Din Sko och skulle just gå ut i butiken då jag hörde steg utanför.
Det var helt mörkt i butiken. Kolsvart. Jag försökte få tänt ljuset men efter att ha slått på och av strömbrytaren x antal gånger gav jag upp.


Där var de igen, stegen. Var kom de ifrån? Mitt hjärta började banka fortare och fortare.
Var det någon i rummet? Var på helspänn och stog dödsstilla i flera minuter innan jag vågade gå ut i butiken.
Tillslut bestämde jag mig för att det kunde varit någon utanför som jag hört. Trots ljusets frånvaro började jag föröka exponera de nyinkomna skorna. Det var tvunget att vara klart till jag öppnade.
Men där hördes de igen, stegen. Hasande. Sen blev det tyst igen.


- Hallå? Är det någon där? ropade jag. Men ingen svarade.
Tanken slog mig att jag var helt själv i butiken och ingen skulle komma förän om en timma. Vad skulle inte kunna hinna hända på den tiden?

Jag hittad en ficklampa och lyste runt bland hyllorna, ingen där.
Så jag fortsatte fixa. Det fattades hyllor i butiken så jag fick helt enkelt hämta fler. Och där jag stog me de tunga hyllorna i handen hörde jag ljudet igen.

Men nu lät det som springande steg som snabbt kom emot mig bakifrån. Jag vände mig och och skrek till av det jag såg. Samtidigt råkade jag tappa hyllorna rätt på foten så den höggs av på två ställen. Mina tår kröp iväg mot väggen och så var sagan slut.

Nej det var inte så det gick till. Och föresten, ni kan stänga av musiken nu.

Sant är i alla falla att jag råkade tappa två av skohyllorna rätt i backen när jag exponerade idag. Och de landade mycket riktigt på min fot. Det är riktigt tunga hyllor alltså. Kommer få ett finfint blåmärke där imorgon. Har två stora röda streckmärken tvärs över foten nu.
Till råga på allt råkade Tonje tappa saker just på min vänsterfot typ hela tiden. Tack för den;)

Men det kan det kanske vara värt då butiken blev top notch!
Jag, Tonje och Dionne fixade butiken snyg goch fräsch tills chefen kommer tillbaka. Hoppas Karina blir nöjd.


Snart ska jag bege mig ut i snön och åka skidor och ikväll kommer det nog bli chillout med Emmeline. Vi får se vad jag hittar på. Fast först en skål med yoghurt och fyra olika krossade korn. Mums!
Take care out there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0