Åldersnoja?

En sak jag tänkt på lite de senaste dagarna, kanske i samband med att jag fyller år är:
Varför är vi rädda för att bli äldre? Vad är det som är så hemsk med det?

Bottnar det i att vi tänker att vi har lättare för att dö? Det kan vara så, men den största rädslan är inte det. Jag tror inte det. Utan det är en annan oro vi har. Oron att vi inte kommer se bra ut, få rynkor o.s.v. Usch tänker vi. Snart är jag 23, det var inte länge sen jag precis fyllde 18.
Jag tror att åldersnojjan beror på att vi inte vet om något annat än hur det är att vara ung.
Livet tar inte slut för att vi får en rynka, herregud! Självklart är det lika kul att vara 30, 40, eller 50 år. Kanske gör man lite olika saker. Men det har med att vi utvecklas att göra. Om man vill kan man faktisk fortsätta leva som man gjort innan också. Det är ok om det är vad man vill.

Jag är faktisk inte så åldernojjig. Tänk vilken utveckling vi är med om egentligen. Ju längre vi lever destå mer kul hinner vi hitta på. Det roliga slutar inte vid 25. Vi bestämmer själva vad vi vill göra, hur vårt liv ska se ut, hur vi vill ha det.

Glöm inte det!

Och angående utseende, det finns ALLTID massor som tycker du är vackrast just som du är!



Put yourself out there and live it!

Kommentarer
Postat av: elin

Hej, allt bra? :)



Var gärna med i min nya tävling veckans BLOGG

gå in på länken för att anmäla dig :) Första pris är

en länkning via min blogg i en vecka! Lycka till!! =D



http://thedarkbeauty.blogg.se/2010/february/veckans-blogg.html

2010-02-28 @ 15:06:55
URL: http://thedarkbeauty.blogg.se/
Postat av: Katarina

Hi Gorgeous! Allt är toppen helt klart=) Hoppas du själv har en toppenhelg. Är inte så mkt för tävlingar på blogg. Säkert tusen andra som är det dock. Take care.

2010-02-28 @ 15:44:52
URL: http://brightlovelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0