Action!!!




Idag har det varit action!

 

Personligen stog jag på lagret och packade upp de sista varorna när den första action-händelsen inträffade.

Tonje var den som stog i butiken och hon såg en pappa som släpade sitt barn i håret ut från butiken. Flickan skrek och pappan verkade aggressiv. Tonje försökte prata med pappan men han svarade inte tillbaka så då ringde hon vakterna på centret.

Tydligen ska pappan och barnet försvunnit ut från affärerna och skulle ta båten hem där de bor. Alla väktare var varnade om att de skulle vara på utkik efter familjen.

I efterhand fick de veta att även personalen på båten familjen åkte med tyckte det var något aggressivt över pappans personlighet. Som tur är har de fångat föräldern på bild så kommer han tillbaka slipper han inte undan!

Bra gjort Tonje!

 

 

Action - händelse två:

 

På spårvagnen hem idag var det en kvinna som blev av med sin plånbok.

Hörde att hon var väldigt orolig när hon letade efter något i sin väska så frågade vad det var som hade hänt och om jag kunde hjälpa henne på något sätt.

Hon berättade att plånboken blivit stulen av någon när hon skulle gå på spårvagnen. det var väldigt trångt och mycket folk på hållplatsen nämligen.

Hon skulle med ett flyg och åka hem till sin familj men nu när hon inte hade plånboken hade hon inga pengar till bussen som skulle ta henne till flyget.

Vi skulle av på samma station så jag erbjöd mig att ge henne 200 kr som det nästan skulle kosta.

Hon blev överlycklig verkligen.

Men jag vet hur hemskt det skulle vara att först bli av med plånboken och sen kan man inte komma hem till sin familj för att man inte har pengar. Skulle kännas som en hopplös situation!

 

Det kan vara min tur nästa gång och då hoppas jag det finns någon som ställer upp för mig=)

 

 

 

Ha en fin kväll och efter middag nu=)

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0