89

Nu ligger jag på 89 kr per dag. Men jag köpte en del mat och nödvändigheter i Sverige. Pluss lite naturgodis. Ingen nödvändighet men oj vad gott det är!

 

Rågmjöl

Sojamjölk x2

Juice

Pads

Tandkräm

Äpple

Naturgodis 1.7hg

Tandborste

Kyckling

Banan x4

 

199,5

 

 

Inte illa ändå för allt detta!!!

 

 

Har en hel del hemma nu. Så tror bara jag kommer behöva köpa ägg och grönsaker denna vecka. Då kommer mina utgifter gå ner. Har nämligen inte ätit upp allt protein jag införskaffat. Vilket är den dyraste utgiften för mig.

 

 

Tror jag ska ha ett snitt på 70 kronor per dag som mål. Det ska täcka det som är nödvändigt.

Hyra, busskort samt gym räknar jag inte in. Kan även unna mig ett restaurang besök i månaden om jag har råd och det ryms inom mitt snitt.

 

 

Andra saker som kläder, dyrare ansiktsprodukter, smink m.m. är sånt jag kommer köpa om jag har pengar överefter att jag sparat pengar.

 

Hade jag bott i Sverige tror jag helt klart att jag hade klarat av en lägre utgift per dag. men i Oslo är det i princip omöjligt om jag vill hålla kvalitet på det jag lagar och på råvarorna.

Jag vill äta bra hälsosam mat och inte trycka i mig massa skit. Då hade jag bara behövt mätta magen och hade kunnat äta pasta hela tiden med eldorado tonfisk.

 

Detta alternativ går bort, big time!

 

 

Ha det fint. Nu ska jag laga middag=)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0