What I like about me

Det är så mycket fokus på att tjejer ska vara smala, snygga och se bra ut. Kom verkligen att tänka på det när jag såg HM`s senaste reklampelare runt om i stan. Shiit vilka "anorexiafall" de har använt sig av i sin nuvarande kampanj!
Branchen är blind. Klart man kan vara naturligt smal, men när kindern är insjunkna och man inte ens har några muskler någonstans är det sjukt farligt. Förstår inte hur de klarade av plåtningen ens en gång. Är det inte nog med att tjejerna och även killarna, inte ska/får ha något uns av fett. Men när det nu också kommit till muskler. Vandrande skelett är vad det är. Så himla sorgligt att jag börjar grina på riktigt!
Ofta vet man inte själv förrän det är försent att man är i ett missbruk. Därför är det så hemskt att omgivningen uppmuntrar till sånt här, för det gör, i många fall, modebranchen.

Jag är för sunda ideal och att folk ska må bra både fysiskt som psykiskt. Därför skriver jag en lista om saker som är bra med mig, en för egenskaper och en för utseende. 
Gör en om dig själv du också=)


Utseende
Jag gillar:

Mina bulliga kinder
Mina naglar som jag sparat ut och inte biter på längre
Att min kropp är stark och orkar mycket
Mitt långa hår
Mina ögon


Egenskaper
Jag gillar:

Att jag har så mycket kärlek att det flödar över till andra
Min starka vilja som kommer fram om jag behöver den
Att jag ser saker från den positiva sidan
Att jag ställer upp för människor
Att jag är nöjd med mig själv som jag är



Kom igen! Skriv en lista om vad du är bra på och vad du gillar hos dig själv! You rock!!
Kramar och kärlek



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0