Tankeflöden


Det är verkligen tråkigt att vara sjuk. Men det har sina fördelar. Kanske inte just att vara sjuk, men man får väldigt lite inputt och kan jobba med sina tankar, komma på saker man vill göra i sitt liv och liknande. Det hinner jag annars inte med en vanlig dag. Även fast det är viktigt.
(Bussresor över minst tre timmar är annars väldigt bra för mig, då jag upplever samma sak där. Man liksom bara sitter där och tankarna flyter omkring överallt och ingen stans.)

Vi får alldeles för mycket information varje dag om allt möjligt. Vad vi egentligen skulle behövt ibland är lite tystnad, och bara vara i den. Då kan man komma i kontakt med sitt inre, och få upp känslor och tankar som annars lätt göms bakom det ständiga flödet av ord, musik,reklam, brus och buller m.m.

(På kvällen, när man släkt alla lampor och tystnaden infinner sig kan man också få upp tankarna, men då är man så trött att de bara susar omkring och man störs av dem för att man inte orkar med. Då vet man att man behöver ta det lugnt.)


Idag har känts som en befriande dag. En dag då mina tankar flödat fritt. 
Jag har inte sett så mycket film o så utan bara varit med mig själv. Tänkt över saker och känt efter hur min kropp är, försökt att få den att må bra igen. 

Jag har kommit på lite saker om mitt liv, saker jag vill göra. 
Plus att ibland måste man bara testa, börja på ett projekt och så får man se vad det leder till. 
Det ska jag kanske göra imorgon=)



Sov så gott nu alla underbara=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0