Message


Message och jag har en historia - men nu är den slut.
Det är en butik som ligger i början av Karl Johan i Oslo. Idag har den stängt igen för gott. Visste inte om detta men av en händelse gick jag dit idag, eftersom min buss lät vänta på sig. 
Är väldigt bra med butiker som stänger ner för plånboken. Fast det är det enda positiva. Mest tycker jag dee är sorgligt. och speciellt med den här butiken.


Sommaren 2007 åkte jag och min vän Josse iväg till Oslo för att söka lyckan här. Jag hade peppat mig inför intervjuer och att gå runt bland butiker för att lämna CV. Dock var det en sak jag inte var helt nöjd med. Min outfitt. Så hittade jag butiken Message och vi fann varandra direkt kan man säga. Där inne fans så mycket som jag skulle vilja ha. Jag tror jag provade minst 20 olika plagg och tillslut gick jag därifrån med en underbara lila tunika från Saint Tropez plus ett guldskärp till. Har kvar allt än idag.

Kan tillägga att Message var butiken man helst ville jobba i. Personalen var superhärlig och kunderna också, för att inte tala om allt snyggt i butiken "då rå".

Berättade min historia för tjejen som stog i kassan när jag klev in där idag. Hon tyckte jag var helskön som bara börjadebprata med henne,hihi. Nice! Det gillar vi=)

Men som sagt, nu har sagan om Nina och Message kommit till sitt slut, och vad jag köpte lägger jag upp sen=)
Ha en fin kväll nu!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0