Bussresan



Puh! Kom just innanför dörren efter att ha släpat väskan som vägde ett ton, minst, uppför hela backen till huset. På ryggen hade jag även en ryggsäck som vägde hälften av väskan. Bra jobbat av mig får jag säga. Satte på träningsmusiken, spände musklerna och taggade till psykiskt och så bar det av.

Bussresan var lite speciell. Först flöt allt på i lugn och ro. Men efter ett tag fick vi reda på att det var något fel på konkurrentens, (läs Swebus), buss. Då fick vi stanna och vänta in den för att fylla upp de platser som var över ho oss med deras passagerare. Tycker det var bra att de hjälps åt trots att de är olika bolag!
Då satte sig en härlig dansk/norsk/svensk brevid mig och vi höll igång hela vägen fram till Oslo. 
Älskar att träffa på härliga människor. Mannen jag satt brevid var teaterproducent och åkte till Köpenhamn för att spela brasiliansk musik en gång i månaden. Sånt gillar vi!

Var supernära att vi fastnade i kontrollen som hålls när man kommer över gränsen. Den kan ta allt ifrån en kvart upp till en och en halv timma. Men på grund av att alla bussar hade samlat sig och de då redan var två bussar som väntade på att bli kontrollerade, blev det för mycket för personalen vid gränsen och vi kunde åka vidare direkt. Yes!


Så därför är jag alltså hemma i en skön tid och ska nu packa upp alla saker, plus chilla lite.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0