Överlevnadskarta och accessoarobsetion


I tisdags, förra alltså, var det jobb för Josse från eftermiddagen till kvällen. Dock hann vi ha en riktigt mysig morgon tillsammans. Vi åt frukost med te och rostade mackor såklart och kollade lite på The Hills eftersom sista avsnittet av det skulle sändas på lördag. 

Efter frukosten drog vi in mot stan.
Först stormade vi in på Manchesters turistkontor, jag behövde en karta för att inte villa bort mig helt,haha.
Jag och Josse har alltid så kul, man bara skrattar åt allt hela tiden och är på toppenhumör när vi ses.


I England har de en väldgit billig kedja som kallas Primark där man kan få tag i allt möjligt, mest skräp, men även några billiga guldkorn. Grejen med kedjan är att det verkligen är skjuuukt billigt att handla där. Vi svängde alltså in en svängt och kikade lite där. Kläderna gillade jag inte, kankse var en tråkigt kollektion för jag har sett tandra som fyndat fina saker där. Men det gjorde inget, för när jag kom till accesoar-avdelningen var lyckan gjord. 

Jag älskar ju att ha fina saker i mitt hår och även ringar. Gissa om det fans mycket av detta? Jo, tjena=)
Det mesta jag betalade var 23,- för en av sakerna. Resten var ännu billigare. Och allt var verkligen snyggt!
Kände mig som en skata när jag gick runt och håvade in allt som glittrade.

Egentligen hade jag inte tänkt att shoppa den dagen, men eftersom Josse inte skulle inhandla något i den butiken passade jag på så slapp vi ödsla tid på det vår kommande shoppingdag.
Efter mina fynd gled jag runt på stan och tog in atmosfären.
Till dess magen kurrade ihjäl sig. Det är så bra med stora städer då. Det finns alltid någon food-court i närheten där man kan få tag på nästan vad man vill ha i matväg. För mig blev det kinamat, blackbeansause och kyckling. Muums!!

Så fort Josse var klar på jobbet återupptog vi vår chipstisdag som vi körde på i Oslo. Det är som det låter, chips på en tisdag med en bra film till. Det blev det perfekta avslutet på kvällen=)





Överlevnadsmat och överlevnadskarta




Några av hårpynten




Lite av mina accessoarfynd=)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0