Sanningen om vårt liv


Igår pratade vi även om vår existens på jorden eftersom personen som healade har en helt annan syn på vår tillvara på jorden och allt som finns här.
Det är väldigt annorluna att höra en helt motsatt åsikt som går tvärt emot vad allt på jorden innebär och som vi lär oss att tro att det är.
Min första tanke var, näää, det stämmer aldrig i livet. Det var för absurt att ta in.
Men, saken är den, att hur vet vi egentligen att det vi lär oss är sant? Det kanske bara blir sant för att vi för över det från generation till generation hela tiden. Det finns faktiskt en lika stor chans att det som min vän säger är sant.

Om vi hela tiden försöker sätta in ny information i det som vi redan "vet" och den inte stämmer in med det vi lärt oss där, tror vi automatiskt att det är fel. Men vad med om det var tvärt om. Att den andra åsikten om vår existens är riktigt, om vi levt efter den i 1000 år. Då skulle vi tycka att det vi lever och tänker nu är helt fel. Om vi sett det från det perspektivet.

Sålänge det inte skadar någon tycker jag man får tro det man vill.
Och det gör det inte i den här personens fall. Det kan jag lova.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0