Källsortering is coming to town!!


I Oslo källsorterar man bara glas och papper. Allt blandas annars i en salig röra. I DON`T LIKE IT!!!!
Det finns dock även vissa privata bygnadskollektiv som gör det. Men vi "vanliga" kan inte göra det för det finns ingen möjlighet. Nu har det dock kommit en bit påväg. Jag ser att det finns påsar i affärerna som man ska använda till sorteringen. Men man ska först få hem ett papper att man ska börja göra detta. Så jag får väl bara vänta då...
Det vi kommer sortera är kompost, plast, papper, glas, och en påse för annat. Metall har jag inte hör något om ännu. Men jag hoppas, vi borde göra allt vi kan för att miljön ska bli bättre.

Peace and love to you all=)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0