A little too much + "höstlöften"



De sista dagarna har jag egentligen bara velat ligga slapp på soffan med en bok i handen. Det är vad jag hade behövt. Istället har lite andra saker kommit in i bilden. När man har för mycket måste man ta den lilla gnutta tid som finns till att slappna av. Därför har jag inte bloggat. Utom ett inlägg eller så=).

Shit, snart börjar hösten. Hösten är verkligen nystarternas tid. Det ligger nog kvar sen man började skolan. Det är ju några år man gjorde det så ligger nog kvar i kroppen som ett litet mönster tror jag. Fast på ett positivt sätt. Under semestern har man samlat krafterna och kankse funderat vad som är viktigt för en själv. När hösten närmar sig och semestern slutar har man orken igen att ta tag i dessa saker som man tidigare tänkt på. Nu är det dags att sätta planen i verket.

Personligen har jag gjort upp en plan att tio timmar innan jag ska gå upp är det sängen som gäller.  Jag har alltid haft väldigt svårt att sova, det beror på lite olika saker. Mest för att jag är stressad. Brist på sömn gör hela mig lidande både fysiskt och psykiskt så nu ska jag ta tag i detta.
I och med att jag alltid är stressad när jag lägger mig ska jag ta ordentlig tid på mig för att komma in i sömnen istället för att skynda in i den. För att få bort stressmönstret.
Därav grejen med att lägga sig 10 timmar innan jag ska upp, (eller nio.) Då kan jag meditera lite innan, läsa eller så, varva ner helt enkelt. Och kommer vakna utvilad nästa dag.
Jag ska göra detta till dess att jag fått in ett bra sömnmönster. Det är mitt höstlöfte om man kan kalla det så. Jag ger det några försök så får vi se hur det går!
Har du något som du ska bli bättre på eller något du ska ta dig för?

Föresten, sen har jag en annan sak jag ska jobba på. Fast som inte är något jobbigt alls egentligen. under semestern har jag lagt på mig 2 kilo. Ingen big deal, men om det ska fortsätta på detta sätt i flera år blir det ganska många extra kilon. Därför ska jag fixa bort dessa två tillfälliga kompisar. Fast i och med att de kom upp av mindre träning pluss lite för mkt god mat, vet jag att så fort jag är tillbaka i Oslo igen kommer de försvinna som en plätt. Då börjar jag ju träna mer igen och äta mer nyttig mat igen=)


Lycka till med dina saker du ska göra i höst!!
Kramar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0