Sparris ggr 2

Sparris!! Å denna ädla grönsak, eller vad det nu är. Sjukt gott är det i alla fall! Passade på att köpa lite när ICA hade 40% på grönsaker. För annars är det en kostbar råvara...
Sitter och avnjuter topparna nu. Har bara stekt dem i lite smör, saltat och pepprat och mums in i munnen=)

Sedan komme rhuvudrätten. Omelett med sparris i, pluss sparrisstuvning. Sparris all in, I know=) Första gången jag smakade detta var i skåne hos min mormors bror och hans fru för några sommar sedan.
Vi hälsade på dme vid havet, älskar kusten på Österlen!
Förövrigt första gången jag tyckte omelett var gott. 
På kvällen avnjöt vi en väldigt skånsk kvällsmat. med både varma och kalla rätter och i flera sorter, som en mini buffè. ( de jag känner har det så i alla fall)

Hur som helst stog denna ljuvliga rätt på bordet och jag är glad att jag smakade för det var sanslöst gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0