Inte sjuk, inte bakis, men något annat...

Jaa! Vaknade halv ett och jag är inte sjuk och inte bakis=) Nöjd! dock väldigt trött!
Ska ta en promenad med Johanna H om ett tag. Skönt att komma ut i solen lite, den strålar utanför mitt fönster=)

Igår fick min kropp en chock när jag kom hem, typ som att den gav vika för all stress och press jag har på mig själv. Har inte tänkt över det men den har varit väldigt hög från mars till nu. Glad att jag hade Björn som ställde upp för mig när jag behövde det! Kom hem och så hände en sak som fick bägaren att rinna över helt enkelt. Efter det höll jag på att svimma för jag kunde inte andas och sen låg jag och skakade och kunde inte slappna av. Först fattade jag ingenting. Jag är vanligtvis inte den som reagerar på småsaker så var konstigt att jag gjorde det nu.

Sen frågade Björn om jag hade varit mycket stressade det sista och det kunde jag inte komma på. Fast efter ett tag insåg jag att jag haft väldigt mycket press på mig själv den sista tiden. Svårt att erkänna det. Man vill ju vara glad och positiv och se bra ut. Och ibland kan jag få in beteendemönster som inte är så bra för mig då.
Jag tar och gör för mycket saker och tränar för mycket helt enkelt. Och så kommer det in dåliga matvanor för att jag inte hinner äta och laga mat. Kanske t.o.m glömmer bort att äta.

Märker det inte när man är inne i det.
Har inte ens tänkt över mitt beteende. Jag har knappt suttit still en sekund. När jag väl varit hemma har jag gått powerwalks hela denna veckan t.ex. Och inte slappnat av alls. Har haft fullt upp hela tiden med olika saker. 

Härifrån ska jag ta det lite mer piano, det är min plan. Det blir en lugn helg den kommande veckan. Ingen Casiokids spelning och ingen fest heller tror jag. Fast vi ska egentligen ha jobbfest med alla mina härliga kollegor...Men för min egen skull kanske jag behöver bara ta det lugnt så jag inte klappar ihop när jag väl sätter mig ner i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0