Inför självkänsla på schemat!!!

Har  ni tänkt på att skolan värnar om vår fysiska hälsa, vi har idrott två gånger i veckan o.s.v Men vad med vår psykiska?
Speciellt när man är liten och går i skolan är vi verkligen i behov av att må bra psykiskt. det är något som de flesta av oss lär oss att göra efter hand. men varför ska vi inte lära oss det med en gång? Lära oss att vi duger som vi är och att alla är bra människor?
Kanske det skulle minska mobbningen och föra till en bättre miljö samtidigt?
Jag tycker helt klart man borde införa självkänsla på schemat redan från det att man är liten. Åtminstonde i någon form!!!

När jag kollar runt på bloggar lite då och då ser jag hur folk kritiserar sig själva och sina utseenden hela tiden. Det är verkligen jätte vanligt. Jag får ett hugg i hjärtat då. Det är mer regel än undantag att ungdomar ser ner på sig själva, inte tycker de är snygga nog, inte är bra nog. Ska vi verkligen behöva gå runt i denna utseendefixerade värld ( skapad av oss själva, så varför inte skrota den oxå när jag ändå håller på) och må dåligt över att vi inte ser ut på ett visst sätt eller inte har det och det märket?

Vi behöver få en motvikt till alla skönhetsmagasin och allt vi blir bombade med från medias håll. De flesta blir faktisk påverkade!  Vi behöver någon som säger åt oss att vi är ok som vi är. 

Så jag tycker vi börjar på skolnivå. Tror vi kan få fantastiska resultat.  Många kommer slippa må dåligt och år som istället för osäkerhet inför saker kan bli fyllda av ren lycka. Har ni tänkt på att många säger att de lever ett bättre liv när de blir äldre. det är ofta för att de är säkrare i sig själv. Men om vi kan få människor att bli säkra i sig själv tidigare, tänk vad härligt det skulle vara!!

Inför självkänsla på schemat nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0