Awesome night!

Har haft en helt sjuk härlig kväll igår! den var inte så lång men med högsta kvalitet ohc det är ju bättre än kvantitet.
Johanna K ringde vid tio och ville ha med mig till en Irländsk bar med livemusik och det går ju inte att tacka nej till=)

Hon hade precis avslutat två spelnigar med sin kör i domkyrkan. Väldigt duktiga är dom får jag säga!
Jag hakade på och mötte upp dem på puben. Vi blev några stycken. Vårt gäng bestog av hennes kör och tre fransyskor. Härligt gäng med gott humör. Älskar när man lätt kommer in i en grupp och folk är avslappnade i varandras sällskap. Jag hade enormt kul.
Vi dansade, studsade hoppade och tjoade så ingen av oss har någon röst kvar idag. Värsta workeouten var det!

Det var så härliga människor på stället också. Älskar när folk är glada och öppna. Personligen har jag lätt att få kontakt med folk, men jag tror nog vissa kan tycka jag är lite konstig just för att jag bara kan börja prata med någon jag inte känner, bara helt random sådär. fats de flesta gillar det.

Vi dansade även med en ca 75-årig tant från Dublin. Hon dansade med alla och var jätte gullig. ( dock lite jobbig ibland för alla kankse inte vill dansa med henne hela tiden,hehe. Men mest var det kul.)
Hon sa till mej:
- You are special! How come you are so special?
Hela tiden sa hon det. Kul.

Ja det var en salig blandning där inne, från 75 år gamla tanter till män i kostym, till par i 30 år åldern och körsångare och så jag också då=) Härligt!


Medan tiden gick droppade det av lite folk i vårt gäng. Tillslut var vi bara tre kvar och då vi var väldigt trötta efter allt dansande, (och jag efter att ha gått upp sju och hämtat skor till 1000pers) kom vi på den underbara idèn att vi skulle dra hem till Johanna K och göra pannkakor.

Bättre kunde det inte bli. Älskar när folk bara gör saker och liksom "go with the flow"
Så det blev pankisar och efter det Sälskapsresan tills vi inte orkade mer. Pluss lite spontandans i hippiestil från min sida, yay!

Ja det, mina damer och herrar, var min kväll=)



Kommentarer
Postat av: Jakobdina

Hello. Enjoyed your web site :-) ! ! !

2011-03-22 @ 17:53:23
URL: http://jakobdina.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0